Asi není třeba říkat, že propagace je jedním ze základů úspěchu každé firmy. A jednou z často využívaných možností je i rozdávání či prodej různých reklamních předmětů. To se obvykle provádí při nějaké významné příležitosti a má za cíl zaujmout a přilákat nové zákazníky.
Úspěch této strategie pak závisí mimo jiné také na tom, jaký typ předmětu bude vlastně rozdáván. Zdaleka nejčastěji se jedná o klíčenky či propisky, a to z dobrého důvodu – dlouhodobě je prokázána jejich účinnost.
Je však také pravdou, že lidé začnou být postupem času unaveni z toho, že při podobných akcích dostanou stále stejné věci. Proto se některé firmy rozhodly nechat si navrhnout a vyrobit originální reklamní předměty.
Nápad je to samozřejmě dobrý – odliší se tak od konkurence, a navíc si je tak lidé mnohem lépe zapamatují. Avšak i tyto originální věci by měly splňovat základní požadavky, aby skutečně pomohly zvýšit zisk.
Tou hlavní jsou nízké výrobní náklady. Čím nižší, tím lepší. Ušetřit peníze se totiž vždy hodí. Je však jasné, že to bude s velkou pravděpodobností na úkor kvality. I to je důvod, proč lidé nepředpokládají, že jim tyto dárky vydrží dlouho.
Ovšem cena není jediné, čím je nutné se zabývat. Aby tato strategie fungovala, je potřeba, aby lidé onu věc pravidelně používali, a to nejlépe na veřejnosti. Proto by mělo jít o něco, co je skutečně užitečné a za co se nebudou stydět, i když tam bude logo oné firmy.
To jsou hlavní překážky, které nás čekají, pokud chceme vymyslet nějaký originální dárek pro zákazníky. Pokud se nám to však povede, pak věřte, že se jedná o jednu z nejúčinnějších reklamních strategií.
Jako vždy i zde však platí, že je nutné ji používat s mírou. Koneckonců, nechceme přece, aby se toho lidé přesytili. Tím by celá věc ztratila svůj efekt, což rozhodně není něco, co bychom chtěli.